[ { "comments" : { "1" : "S přihlédnutím k rodinným vazbám či preferencím žadatelů", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "Chceme-li ušetřit, toto je ta jediná složka rozpočtu, na kterou by se sahat nemělo.", "15" : "ČR se k přijetí Eura zavázala přistoupením v roce 2004. Včera bylo pozdě.", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "K cíli ochrany dětí vedou spousty jiných cest, než je šmírování všech.", "26" : "", "27" : "Pozitivní diskriminace je pouze diskriminace. Genderové kvóty jsou nepirátský nesmysl.", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "Ano, ale jako u všeho: pod přísným dohledem. EU má ale na to, co si v obchodě můžeme koupit, bezkonkurenčně nejvyšší standard na světě. Úplně se neobávám, že by regulaci GMO nezvládla.", "31" : "EU má na to, co si v obchodě můžeme koupit, bezkonkurenčně nejvyšší standard na světě. Naštěstí.", "4" : "", "5" : "Kdysi bych řekl, že ano, ale v současné EU, ve které si členské státy neumí poradit s nacionalismem, považuji jakákoli referenda, s výjimkou místních, za bezpečnostní riziko.", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Gill", "id" : "9", "name" : "Michal Gill", "slug" : "9", "votes" : { "1" : 1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Rovnoměrného rozložení se dá dosáhnout pouze povinnými kvótami. S těmi nesouhlasím kvůli přetrvávající xenofobii vůči migrantům v některých zemích. Země musí být připravená příchozí začleňovat, jinak to přinese útrapy všem. Nově navrhovaný systém přijímání či přispívání do společného rozpočtu je podle mě dobrým kompromisem.", "10" : "Pro vstup do EU musí země plnit Kodaňská kritéria, ihned po vstupu je ale může přestat plnit a téměř nic se nestane. To je ten problém. Zpřísnila bych mechanismus jejich vymáhání. Vylučování je možnost, ale až úplně poslední.", "11" : "", "12" : "Ne, díky tržní provázanosti tím podporujeme i Putina.", "13" : "Zařazení do taxonomie nedává smysl, jelikož problém výstavby nových reaktorů nezachrání drobná finanční podpora, určená pro rozvoj OZE. Malé modulární reaktory jsou jednou z cest. Jádro musí zůstat v našem energetickém mixu, ale nemá své místo v taxonomii.", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "Jako příznivkyně formy evropské federace jsem obecně pro posilování rozpočtu EU i bez závislosti na národních státech, nicméně by k tomu bylo zapotřebí množství reforem předtím, než by se k celounijní dani mohlo přistoupit; nehledě na potřebu celospolečenské debaty.", "18" : "EU se má rozšířit o Ukrajinu, až budou obě strany připravené legislativně, ekonomicky i společensky. Já její vstup rozhodně podporuji, ale bez uvádění arbitrárních let vstupu.", "19" : "", "2" : "Dokud existuje Schengen, nedává smysl nemít sjednocené podmínky.", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "Zipové kvóty zatím nepodporuji jako rozdělující a často těžko naplnitelné. Systémová opatření zastoupení žen, která nejsou pouze zip, ale podporuji. Zmiňovaná směrnice například zavádí, že u dvou totožně kvalitních kandidátů má být vybráno podreprezentované pohlavní. To podporuji.", "28" : "", "29" : "Teoreticky ano, ale pouze za přísné kontroly a podmínek, aby nedocházelo k neinformovanému zbavení života u postarších osob či nesvéprávných osob pouze za účelem zbavení se péče/dřívějším dědickém řízení apod.", "3" : "V dlouhodobém výhledu by měla existovat efektivnější evropská obrana, ne jen 27 národních obran. Nenazývala bych to společnou armádou, ale myšlenku to reprezentuje, proto ano.", "30" : "Ano, za přísných podmínek kontroly a pouze pokud není dopad na životní prostředí vyšší než u geneticky neupravených plodin. Z hlediska klimatické změny bude ve vícero oblastech světa docházet k extrémnímu počasí vč. sucha, a to bude návazně vytvářet problémy s tradičním pěstováním. Nemůžeme si zavírat dveře technologickému pokroku.", "31" : "", "4" : "", "5" : "Záleželo by na podmínkách takového referenda, ale souhlasím s premisou zvýšení participace občanů a zvyšování demokratičnosti rozhodování.", "6" : "", "7" : "", "8" : "Nemám na to silný názor, jelikož demokratický deficit Komise spočívá úplně jinde než v tom, jak je vybírán/a předseda/kyně.", "9" : "" }, "familyName" : "Gregorová", "id" : "16", "name" : "Markéta Gregorová", "slug" : "16", "votes" : { "1" : -1, "10" : 0, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 0, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 0, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : 0, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 0, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Současné podmínky nastavené EP (viz samotná otázka) považuju za dostatečný.", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "Akorát to nemá s EP nic společného.", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "Bavíme se o právu na _azyl_, ne o trvalém pobytu, ne o povolení pracovat a tak dále. Sjednodení tohoto základního práva je úplně na místě.", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "Ale hlavní otázka je struktura těch daní, ta momentálně nejvíce tíží nejchudší.", "29" : "", "3" : "Společná evropská armáda je cíl který má smysl za 20, 30 let. Momentálně potřebujeme zvládnout společné nákupy a vývoj, v tom se utápí obří peníze zbytečně fragmentovaně.", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "Záleží na mnohem víc parametrech systému a tohle je popravdě velmi, velmi málo podstatný.", "9" : "A o tématu jsem napsal i mnoho článků...a máme k němu závazné programové body." }, "familyName" : "Wagner", "id" : "18", "name" : "David František Wagner", "slug" : "18", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 0, "12" : -1, "13" : 1, "14" : 1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 0, "30" : 1, "31" : -1, "4" : -1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 0, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "Spíše bych vytvořil komplexnější a vymahatelný sankční mechanismus.", "11" : "Za předpokladu vytvoření dostatečné infrastruktury.", "12" : "", "13" : "Dovedu si to představit ve více vzdálené budoucnosti, až bude možné jádro dostatečně nahradit jiným zdrojem.", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "Ano, pokud splní veškeré náležitosti, jako je např. zákaz milic a nestátních vojenských organizací apod.", "19" : "", "2" : "", "20" : "Současný stav Turecka zdaleka neodpovídá demokratickým standardům EU.", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "Za předpokladu jasných a velmi přísných podmínek a spíše ve výjimečných případech (jako je právě potírání dětské pornografie).", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "Ano pouze po dlouhodobé diskusi a jasně vykomunikovaných a stanovených podmínek. Eutanázie není dichotomická proměnná a nejde o černobílý problém - proto jako nejvěší problém vidím, že jak se zastánci, tak s odpůrci lze do jisté míry souhlasit.", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "Ale je třeba si uvědomit, že hrozí zahlcení systému - proto by musela být nastavena taková pravidla, aby politické návrhy měly výraznou podporu Europarlamentu (např. 200 podpisů europoslanců).", "8" : "Hrozila by podle mě mocenská kohabitace - předseda Evropské komise by pak mohl mít hypoteticky mizivou oporu v europarlamentu. Větší smysl by mi dávala nominace člena vítězné frakce.", "9" : "Jde o pojistku pro malé státy." }, "familyName" : "Slanina", "id" : "36", "name" : "Petr Slanina", "slug" : "36", "votes" : { "1" : 1, "10" : 0, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : -1, "18" : 0, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : 1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 0, "3" : -1, "30" : -1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : 1 } }, { "comments" : { "1" : "Žadatelé o azyl jsou také lidé a nemůžeme je nutit žít v zemi, kde žít nechtějí. Snažit se pomoci zemím s větším náporem žadatelů o azyl je v pořádku. ", "10" : "", "11" : "Evropský automobilový průmysl potřebuje jasná pravidla, aby obstál na globálním trhu. Ta by se neměla neustále měnit. ", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "V různých zemích je odlišná podpora i potřeba přijímání azylantů. ", "20" : "Turecko potřebujeme jako spojence, není důvod si ho jednostranně znepřátelit. ", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "Falešné dilema ", "29" : "", "3" : "", "30" : "Otázka vytváří dojem, že dnes je to zakázáno. Přísný schvalovací proces je v pořádku. ", "31" : "Jedním z hlavních důvodů existence EU je dobré fungování vnitřního trhu, k tomu jsou potřeba společné normy. ", "4" : "", "5" : "Záleží na pravidlech jeho vyhlášení a závaznosti. ", "6" : "", "7" : "Pokud se to stane, populisti získají nástroj jak skrze své návrhy rozložit Evropskou unii. Chápu podporu tohoto návrhu, ale důsledky budou úplně jiné, než si zastánci myslí. ", "8" : "Přímá volba hlavy státu extrémně polarizuje společnost, nemyslím, že je pro EU vhodná. ", "9" : "Je na místě bavit se o rozsahu tohoto práva, ale určitě jsou oblasti, kde by mělo zůstat. " }, "familyName" : "Ferjenčík", "id" : "37", "name" : "Mikuláš Ferjenčík ", "slug" : "37", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : 0, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : -1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : -1, "20" : -1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 0, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 0, "31" : -1, "4" : 1, "5" : 0, "6" : 1, "7" : -1, "8" : -1, "9" : 1 } }, { "comments" : { "1" : "Evropa by určitě měla mít společnou migrační a azylovou politiku. Na té se snažíme dohodnout. Chceme-li v Evropě prostor, ve kterém se můžeme volně pohybovat bez hranic, nemáme logicky jinou možnost. To však neznamená, že by žadatelé o azyl museli nutně být rozmísťování rovnoměrně napříč všemi členskými zeměmi. Některé země chtějí přispět do společné politiky přijetím uprchlíků, jiné zase finančně. To je v pořádku. Důležité je, aby nedošlo k přetížení některých zemí. To vše zohledňuje nový migrační a azylový akt, který se snaží najít funkční kompromisní řešení. Tak hovoří i náš volební program.", "10" : "Nemyslím si, že bychom měli házet maďarské občany přes palubu. Pro mnoho Maďarů je totiž Evropská unie poslední zárukou zachovaní určité míry demokracie a bylo by kontraproduktivní toto změnit. Spíš je potřeba dostatečně vynucovat dodržování zásad právního státu včetně patřičných sankčních opatření. Mimochodem pro vytvoření mechanismu pro vyloučení členské země by patrně bylo potřeba zasáhnout do primárního práva, jehož změnu by musela odsouhlasit i maďarská vláda.", "11" : "Striktně vzato žádný zákaz prodeje aut se spalovacími motory schválen nebyl. Například auto se spalovacím motorem na vodík bude možné prodávat i po roce 2035. Automobilky se ale samy vydaly cestou elektromobility a automobily se spalovacími motory brzy přestanou mít schopnost elektromobilům konkurovat. Studie a názory automobilek potvrzuji, že do roku 2030 nižší cena učiní elektromobily ekonomicky atraktivnější variantou. V Evropě na to můžeme buď konstruktivně reagovat, nebo fňukat a dívat se, jak čínské automobilky budou schopny vyrábět auta lepší a levnější. Automobilové emise plynů s negativním dopadem na životní prostředí jsou v Evropě omezovány již řadu dekád. Je tedy logické v době, kdy to technologický pokrok umožňuje, nastavit povolené emise CO2 z nových osobních automobilů na nulu. Tato doba pro Evropu nastane v roce 2035. Dříve koupené automobily budou moci být dále v provozu i po tomto roce. Země jako je Norsko, Izrael nebo Indie plánují odklon od spalování mrtvých dinosaurů v nádržích automobilů dokonce dříve než Evropa.", "12" : "Ve skutečnosti se jedná o delegovaný akt. Ten Evropský parlament nepřijímá ani neschvaluje. Evropský parlament může pouze vyslovit výhradu (objection). V takovém případě by Komise musela delegovaný akt přepracovat. Evropský parlament však výhradu k druhému delegovanému aktu k taxonomii bohužel nevyslovil a z nástroje finanční transparentnosti se tak stal nástroj finanční netransparentnosti. Zařadit fosilní plyn do stejné kategorie jako obnovitelné zdroje považuji za prasárnu, která se neměla stát. Považovat investice do obnovitelných zdrojů a do fosilního plynu za totéž nedává vůbec žádný smysl, jakkoli nemáme jinou možnost než fosilní plyn spalovat po ještě netriviální dobu.", "13" : "Jakkoli má jaderná energie svá specifika, zařazení do udržitelných investic nepovažuji za nijak zvlášť problematické. Zatím je však pro Česko tento krok poněkud irelevantní vzhledem k tomu, že celá souvislá řada českých vlád vykazuje enormní neschopnost výstavbu nového zdroje jaderné energie vůbec nastartovat navzdory tomu, že politická vůle k tomu vždy byla.", "14" : "Cílem politiky soudržnosti je snížit rozdíly mezi regiony podporou méně rozvinutých regionů. Objem financí by tak měl korelovat s rozdíly mezi regiony. Jak se rozvinutost regionů postupně vyrovnává, je adekvátní snižovat i množství finančních prostředků na kohezi. Pokud by však rozdíly mezi regiony rostly, měl by růst i objem financí na kohezi.", "15" : "Historie prokázala, že euro by bylo pro Česko výhodné. Mimo jiné i vzhledem k faktu, že jsme exportní zemí. Ekonomové také poukazují na to, že nepřijetí eura nám zbytečně zvyšuje výdaje na obsluhu státního dluhu. Česko ale v současnosti není na přijetí eura připraveno. Důležité tedy je systematicky provádět kroky k tomu, aby Česko bylo na přijetí eura připraveno a zároveň vysvětlovat veřejnosti přínosy společné měny.", "16" : "Dotací je mnoho typů a určení. Proto si nemyslím, že by kategoricky za jakýchkoli okolností měla firma přijít o možnost dosáhnout na dotace pouze na základě faktu, že je velká a zisková. Důležité je, aby dotace byly podmíněny něčím pozitivním, ať už například ekonomicky nebo dopadem na životní prostředí, tedy například inovacemi nebo dobrou péčí o krajinu. Současně nějaká omezení pro velké a ziskové firmy ve vztahu k dotacím dávají smysl a pro některé typy dotací lze uvažovat i zastropování. V každém případě budování evropských šampionů považuji za vyloženě špatnou cestu. Evropská ekonomika stojí na malých a středních firmách a takovou ekonomiku bychom měli nadále podporovat.", "17" : "Jak je uvedeno ve vysvětlení k otázce, postupně se to různou formou již děje. Z dlouhodobého hlediska považuji pro rozvoj Evropy za zásadní, aby se poměr mezi přímým příjmem a příjem plateb od členských zemí změnil více ve prospěch přímého příjmu. Pro kontext je nutno uvést, že se bavíme o relativně velmi malých částkách, protože evropský rozpočet činí jenom něco málo přes pouhé procento hrubého národního důchodu členských zemí.", "18" : "Ano, jakmile, bude Ukrajina připravená, bude splňovat přístupová kritéria a proběhne nezbytná reforma Evropy, zejména rozhodovacího procesu v Radě Evropské unie. Rozšíření Evropy není myslitelné dokud se v klíčových oblastech nezmění rozhodování v Radě Evropské unie z jednomyslnosti na kvalifikovanou většinu a některé členské země nedovolí rozšíření Evropy bez této reformy. Viz komentář k odpovědi na otázku ohledně veta v Radě. Není teď možné s jistotou posoudit, v kterém roce bude Ukrajina připravena, ale v zájmu Ukrajiny i Evropy čím dřív, tím líp. To samé platí pro Moldavsko.", "19" : "Do velké míry už podpora sousedních zemí a našich strategických partnerů probíhá, ať posilováním demokratických struktur, občanské společnosti, či digitální a ekologické transformace. Je v našem nejvyšším zájmu, aby země, které nás obklopují prosperovaly, ať už z obchodního tak bezpečnostního hlediska. Současně musíme podporu strukturovat tak, abychom co nejvíce omezili rozkrádání pomoci mafiány.", "2" : "Viz komentář k předchozí otázce. Chceme-li v Evropě prostor, ve kterém se můžeme volně pohybovat bez hranic, nemáme logicky jinou možnost. Tak hovoří i náš volební program.", "20" : "Přímo status kandidátské země patrně nelze jednoduše odebrat, protože takový postup proces rozšíření Evropy nepředjímá. Zcela jistě by ale přístupové rozhovory měly být uzavřené. Dlouhodobý vývoj v Turecku je pod vedením Erdogana čistě negativní a ve vztahu ke získání členství v Evropě nemá Turecko pod jeho vedením žádnou perspektivu. Jednání jsou řadu let zamrzlá a je pokrytecké to v tomto stavu ponechat. Detailněji jsem na toto téma hovořil například na Českém rozhlasu: https://plus.rozhlas.cz/vitezstvi-erdogana-je-pro-evropu-spatnou-zpravou-pristupove-rozhovory-bych-9003357 ", "21" : "Jelikož má investice nepřátelským zahraničním investorem dopad na celou Evropu, je na místě posílit i evropský dohled. Nezávazné hodnocení Evropskou komisí není dostačující. Nemůžeme ponechat Evropu otevřenou hrozbám jen kvůli tomu, že zrovna v některé členské zemi je vláda obsazená čínskými nebo ruskými trójskými koňmi.", "22" : "Vzhledem k současnému diktátorskému a zločinnému vedení Ruska to musí být jedním z našich strategických cílů. Financovat Putinovu válku se může Evropě jenom vymstít. Zároveň je třeba rozvíjet styky s vybranými zeměmi v regionu, jako je třeba Gruzie nebo Kazachstán.", "23" : "Hovořit o tzv. ochraně autorských děl je velmi zavádějící. Ve skutečnosti se totiž jedná o omezení kopírovacím monopolem. Radikální zkrácení doby kopírovacího monopolu a vůbec jeho zásadní reformu Piráti dlouhodobě prosazují a je hlavním důvodem, proč vůbec Pirátská strana vznikla a proč se jmenuje, jak se jmenuje. Proto jsem také při implementaci směrnice o kopírovacím monopolu poskytoval součinnost a expertízu pirátskému náměstkovi na ministerstvu kultury Odřeji Chrástovi. Nutno však podotknout, že nesmyslně dlouhé omezení kopírovacím monopolem o délce alespoň 50 let od smrti autora vyžaduje Bernská úmluva z roku 1886, kterou je tudíž nutno změnit nebo vypovědět.", "24" : "Evropská legislativa v současnosti užívání měkkých drog pro osobní potřebu nezakazuje. Případné rozhodnutí o zákazu je v kompetenci členských zemí. Evropa by měla napomáhat k nalezení jednotného přístupu k užívání měkkých drog v Evropě a zcela jistě by užívání měkkých drog pro osobní potřebu mělo být legální. Na mezinárodním poli představuje problém pro reformu drogové politiky Jednotná úmluva OSN o omamných látkách, která patří na smetiště dějin.", "25" : "K určitému omezení soukromí bude vždy docházet, ale musí být nutné a přiměřené. A tyto podmínky nejsou podle dlouhodobého programu Pirátů naplňovány hned u několika legislativních aktů v Evropě. Patří mezi ně například data retention neboli uchovávání dat operátory. Tato směrnice se nakonec podařila shodit u Soudního dvora Evropské unie, bohužel v některých členských zemích včetně Česka zůstala implementovaná. Pracoval jsem na nařízení o odstraňování teroristického obsahu on-line, kde se mi podařilo ve spolupráci s naším německým europoslancem za Piráty Patrickem Breyerem zabránit povinným automatickým filtrům. Bojuji proti legislativě, které říkáme Chat Control. Ta má bojovat proti sexuálnímu zneužívání dětí, ale ve skutečnosti jde o šmírování v soukromých konverzacích na Internetu. Proto na tom spolupracuji i s našimi zástupci na ministerstvech. Stejně tak jako s Ivanem Bartošem na aktu o umělé inteligenci, ve kterém se snažím prosadit zákaz vzdálené biometrické identifikace, jako je rozpoznávání obličejů, ve veřejných prostorech. Do pozice Evropského parlamentu se to podařilo. Ochrana soukromí, která je v digitální éře stále důležitější je jeden z hlavních důvodů, proč volit Piráty.", "26" : "Existence člověka v digitálním prostoru bývá bohužel stále často marginalizována. Ovšem v digitální éře musí mít člověk právo na digitální integritu. Tak hovoří i náš volební program.", "27" : "Tzv. gender gap je jedním z velkých problémů naší společnosti. Proto velmi podporuji opatření, která odbourávají bariéry pro ženy a nastavují podmínky, které jsou férové a pro ženy více příznivé a přívětivé než dnes. V aktu o umělé inteligenci jsem například prosazoval, aby systémy, které třídí životopisy, byly na seznamu využití umělé inteligence s vysokým rizikem. Tím bude docházet k přísnější kontrole takových systémů a předejdeme genderové diskriminaci, jako se to stalo např. v Amazonu v roce 2015, kdy umělá inteligence upřednostňovala do zaměstnání mužské kandidáty. V Evropském parlamentu jsem intenzivně pracoval na zavedení pravidel pro předcházení obtěžování na pracovišti, což se děje hlavně ženám. Pravidla tak nově obsahují například povinné školení pro europoslance, jak obtěžování na pracovišti předcházet. Kvóty na gender ovšem považuji jako vyloženě špatné řešení problému. Řešení z obráceného konce. Měli bychom totiž nastavovat dobré podmínky pro ženy, nikoli uměle opravovat špatný výsledek, který vnikl důsledkem špatných podmínek.", "28" : "Jako sociální liberál chápu, že pro svobodu jednotlivce rozhodně nestačí mít volný trh a stejná pravidla pro všechny. Kdo se narodí v bohaté rodině v centru Prahy má zcela jistě jiné podmínky než někdo z chudé rodiny ve vyloučené lokalitě. Proto je třeba příležitosti lidí vyrovnávat, aby všichni měli stejnou šanci se realizovat. To samozřejmě něco stojí, ale jen v takové společnosti může každý svobodně žít. A za svobodu to rozhodně stojí.", "29" : "Evropská legislativa v současnosti eutanazii nezakazuje. Případné rozhodnutí o zákazu je v kompetenci členských zemí. K základům civilizované moderní společnosti považuji i možnost důstojně odejít ze života, pokud k jeho konci již žádná lepší alternativa není. Bohužel i takové situace může život přinést a nemělo by být úlohou společnosti nechat člověka trpět. Umožnění eutanazie pochopitelně musí jít ruku v ruce s funkčním právním státem a nastavením takových podmínek, aby bylo riziko zneužití eliminováno. V některých zemích je již dnes eutanazie legální.", "3" : "Evropa musí být ve společné obraně lépe organizovaná. To by jistě uvítali i naši spojenci v NATO. Evropská armáda by pochopitelně musela tento cíl naplňovat. Pak by byla přínosem jak pro Evropu, tak pro NATO. Tak hovoří i náš volební program.", "30" : "Genetická modifikace může být různého rázu. Genetické inženýrství nám umožňuje rychle a levně vytvořit plodinu, která bude výnosnější, odolnější a výživnější. Narozdíl od mutací uměle vyvolaných ozařováním nebo chemickými látkami, při kterých dochází ke genetickým modifikacím, které nemůžeme nijak ovlivnit, je genetické inženýrství mnohem přesnější. Genetické inženýrství ovšem představuje také rizika. Genetické inženýrství totiž přináší zcela jedinečný způsob genetické modifikace. Izolovaný gen lze vložit kamkoli a genetické modifikace pak mohou mezidruhovým křížením pronikat do dalších rostlin. Velmi přesně zacílenou a na první pohled bezpečnou genetickou modifikací plodin za účelem zvýšení její odolnosti pak můžeme nechtěně způsobit například rozšíření rezistentního plevele. Proto si myslím, že princip předběžné opatrnosti, který v Evropě aplikujeme, je v základu správný. Na druhou stranu má smysl zkoumat, proč je v Evropě schváleno pouze tak málo geneticky modifikovaných plodin, a zda-li nejsou kritéria příliš přísná.", "31" : "Striktní normy na potraviny jsou důležitou součástí ochrany spotřebitelů a zdraví konzumentů. Spotřebitelé by také měli mít možnost učinit při nákupu informované rozhodnutí a měli by proto mít společně s výrobky, které kupují, k dispozici relevantní informace. To však neznamená, že všechna navrhovaná pravidla jsou správná. Například zákaz používání označení jako sójové mléko nebo vegeburger je čistě lobbing živočišného průmyslu.", "4" : "Posilování Frontexu Piráti dlouhodobě podporují, protože společná ochrana vnějších hranic je efektivnější a podléhá kontrole na evropské úrovni. To je naprosto nezbytné, chceme-li mít společnou azylovou politiku, která je zase nutným předpokladem pro evropský prostor, ve kterém se můžeme volně pohybovat bez hranic. Evropa má také v plánu navyšování kapacit Frontexu. Avšak Frontex katastrofálně selhává v plnění svých povinností a je za to oprávněně kritizován Evropským parlamentem i Evropským účetním dvorem. Místo ochrany hranic záměrně ohrožuje životy lidí, představitelé Frontexu se tajně schází s lobbisty například ohledně nákupu zbraní, munice nebo biometrických technologií a celkově je v současnosti Frontex černá díra na peníze s netransparentním hospodařením. Podporuji Frontex se silnými pravomocemi a dostatečnými kapacitami, ovšem jeho fungování se musí zásadně změnit.", "5" : "Efektivní zapojení veřejnosti do rozhodování je pro Piráty velmi důležité. Evropská občanská iniciativa (ECI), kterou zavedla Lisabonská smlouva, se ukázala jako nedostačující. Evropská komise totiž může občanské petice prakticky ignorovat. Podporuji zavedení možnosti celoevropského referenda s jasně stanovenými pravidly, což je plně v souladu s naším volebním programem.", "6" : "Svoboda tisku je pro fungování demokracie nezbytná. Také proto je svoboda tisku jedním z kritérií, podle kterých Evropská komise hodnotí ve své pravidelné zprávě naplňování zásad právního státu v jednotlivých členských zemích. Komise a Rada dle mého názoru nechaly zajít například maďarskou a polskou vládu příliš daleko v rozkladu demokracie, než tyto instituce zareagovaly konkrétními kroky.", "7" : "Evropský parlament je jediná evropská instituce, jejíž členové jsou přímo voleni evropskými občany. Parlament by měl mít možnost jejich vůli vykonávat i předkládáním návrhů evropské legislativy, stejně jako tak mohou činit pro národní legislativu národní parlamenty. Ty by zákonodárnou iniciativou Evropského parlamentu nepřišly o žádné své pravomoci. Národní parlamenty totiž nemají možnost navrhovat evropskou legislativu. Na to má v současnosti monopol Evropská komise. Tato změna je naprosto klíčová pro zvýšení úrovně demokracie v Evropě. Proto ji Piráti dlouhodobě podporují.", "8" : "Ve volbách do Poslanecké sněmovny je zcela jasné, kdo jsou z jednotlivých politických stran kandidáti na premiéra. Fakt, že Evropská rada vytáhne z klobouku osobu, která neprošla předvolebním kláním, považuji za zásadní demokratický deficit Evropy. Ten se snažil adresovat systém tzv. spitzenkandidátů, který zavedl Evropský parlament. Evropská rada tento systém nerespektovala ani v roce 2014 ani v roce 2019. Navzdory usnesení Evropského parlamentu z roku 2018, ve kterém Evropský parlament prohlašuje, že neschválí za předsedkyni Evropské komise nikoho, kdo není spitzenkandidátem, po volbách v roce 2019 Evropský parlament při schvalování Evropskou radou navržené předsedkyně Evropské komise ustoupil. To považuji za chybu, Piráti hlasovali proti pověření Ursuly von der Leyen sestavením kolegia komisařů. Jsem přesvědčen, že systém spitzenkandidátů nebo nějaký jiný systém, který povede k tomu, že kandidáti na nejvyšší exekutivní post v Evropě budou muset projít předvolebním kláním, je pro zvýšení důvěry občanů v Evropskou unii nutný.", "9" : "Většina politik se v Radě Evropské unie rozhoduje kvalifikovanou většinou. Piráti dlouhodobě prosazují změnu rozhodování v Radě Evropské unie přechodem na kvalifikovanou většinu i v dalších oblastech, ve kterých nyní Rada Evropské unie rozhoduje jednomyslností. Válka na Ukrajině nám ukázala, že možnost jedné národní vlády zablokovat rozhodování Evropy poškozuje evropskou akceschopnost a to je v rozporu se zájmy Česka. Studie potvrzuji, že ve většině případů se právo veta zneužívá k vydírání zbytku Evropy. V oblastech, ve kterých se přešlo na rozhodování kvalifikovanou většinou, jako například v oblasti politik vnitřního trhu, si už jednomyslné hlasováni ani neumíme představit, a v těchto oblastech Evropa posiluje." }, "familyName" : "Kolaja", "id" : "40", "name" : "Marcel Kolaja", "slug" : "40", "votes" : { "1" : -1, "10" : -1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : 0, "15" : 1, "16" : 0, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 0, "31" : -1, "4" : 0, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Myslím si, že v rámci solidarity členských států EU by se mělo stavět na aktuálně přijatých, kompromisních (a tedy nedokonalých) pravidlech. Tzn. že státy, které z politických či jiných důvodů nebudou moct se o imigranty postarat na svém území, budou adekvátně přispívat pohraničním státům EU -- tedy nebudou pokrývat jen náklady na samotné azylové řízení, ale na celkové zapojení přistěhovalců do společnosti. Jeví se mi to v současnosti jako politicky nejpřijatelnější řešení. A to i z toho důvodu, že přinutit přistěhovalce, aby šli do té které země a zůstali tam jen z důvodu kvót (i když tam reálně jít a žít nechtějí), je těžko realizovatelné. ", "10" : "Ve velice, velice krajním případě, když vše ostatní selže a na dlouhou dobu, by se o \"omezení členství\" dalo uvažovat. Rozhodně by tomuto kroku mělo předcházet postupné pozastavení výhod plynoucích ze členství (zastavením čerpání z evropských fondů počínaje). Problém je, že euroskeptické, populistické, zkorumpované a někdy i ne zcela demokratické vlády napříč Evropou budou. A tímto přísným měřítkem by pak hrozilo vyloučení třeba Bulharsku, pak Polsku, někdy třeba i Itálii. Ale s dalšími národními volbami by tomu v daném státě tak nemuselo být, budeme jej pak složitě znovu přijímat? A co takový Andrej Babiš, co kdyby nás za něj chtěli vyloučit z EU, přáli bychom si to, tento dvojnásobný trest? ", "11" : "", "12" : "Může zůstat podporován, ale na dobu výrazně kratší, třeba rok 2030-35. Jinak nebude dostatečná motivace k urychlení přechodu k bezemisní energetice. ", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "S výjimkou některých strategických sektorů, které by v rámci měnící se geopolitické a geoekonomické situace bylo možné za jistých krizových předpokladů podpořit. ", "17" : "", "18" : "", "19" : "Je to nutné, Afrika i Blízký východ nás bezprostředně ovlivňují, včetně migrace. ", "2" : "Myslím si, že důvody, proč jsou některé země postihnuty imigrací více než jiné, jsou hlavně ekonomické, jazykové a historické (tedy lidi mimo EU zde přicházejí již za svými rodinami například). Tomu zřejmě musí i odpovídat se všemi danými nuancemi i přistěhovalecká politika jednotlivých států.", "20" : "Ne, protože toto kandidátství zatím, i když nedokonale, pořád funguje jako jistý faktor pozitivních změn v Turecku. ", "21" : "Aktuálně i s ohledem na velice proaktivní čínské působení (a čínský ne příliš tolerantní vztah k podnikovému duševnímu vlastnictví) ve skupování evropských firem toto vidím jako krok správným směrem. ", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "Ale za přísných podmínek, které znemožní případné zneužití či neoprávněné provedení! Proto se podívejme, jak funguje v zemích, kde je již zavedena... ", "3" : "Kdyby EU a Evropa nečelily tak tíživé hrozbě v podobě ruského agresora, řekl bych ne. Ale s ohledem na současnou situaci a potenciální další konflikty (vše nasvědčuje zatím tomu, že svět bude stále méně a méně bezpečné místo), jsem pro to, abychom se na celoevropské/unijní půdě začali společnou obranou zabývat. A hned prvním úkolem, kde EU hraje důležitou roli, kterou NATO plnit ze své podstaty nemůže, je investice do infrastruktury (silnic, železnic, mostů, tunelů, přístavů aj.), která by byla využívána standardně k civilním účelům, ale v čase války by sloužila k rychlému a efektivnímu přesunu armádní techniky a vojáků. Ruku v ruce s tím jde i příprava příslušné legislativy, dnes může žádost o přejezd armády NATO přes území jednoho státu EU trvat víc než týden (viz k tomu můj komentář s odkazem na mém nominačním vlákně na fóru). A za takovou dobu už může být válce. I toto, tedy byrokracii, je třeba změnit aneb zjednodušit! ", "30" : "Geneticky upravené potraviny se jeví zatím jako prakticky zcela bezpečné. A připadají mi jako zcela určitě bezpečnější než nadměrně chemicky (pesticidy, herbicidy ad.) ošetřované potraviny. ", "31" : "Zde se vyjádřím k zejména nutričním hodnotám, jejichž uvádění vidím jako nepostradatelný krok, pakliže chceme řešit civilizační choroby typu obezity či cukrovky. Třeba nadměrný obsah cukrů, tuků či některých dalších látek by měl přijít na etiketě i se zdravotním varováním (podobně jako máme na krabičkách cigaret). Tomu se velké potravinářské firmy jako Nestlé apod. již nyní brání (ilustruje například nedávná reportáž Deutsche Welle na případu Mexika), ale zdraví občanů pro nás musí hrát prim! ", "4" : "S ohledem na nové hrozby a problémy se musí flexibilně vyvíjet i činnosti a pravomoci Frontexu.", "5" : "V současné době se k tomuto stavím spíše zdrženlivě a spíše inklinuji k odpovědi Ne, protože jsou pro mě rozhodující důvody a podmínky, za nichž by se dané referendum vyvolalo. Tedy minimálně kolik občanů a kolika zemí by bylo k vyvolání referenda potřeba? Byly by nějak omezené či vyjmenované oblasti, o nichž by se dalo hlasovat přímo? Konalo by se takové referendum jen v době konání eurovoleb, nebo by mohlo proběhnout kdykoliv? Otázka populismu a malé informovanosti občanů o věcech EU je druhým bodem, který je třeba při tomto brát v úvahu. ", "6" : "Ano, měla. Protože tyto evropské peníze pak sponzorují činnost těchto autoritářů a jejich posluhovačů. Zmíněné orbánovské Maďarsko je toho učebnicovým příkladem. V této oblasti by se mělo taky zavést rozhodování kvalifikovanou většinou. ", "7" : "Ano, EP by měl mít možnost aktivně předkládat legislativu. ", "8" : "Myslím, že přímá volba by v tomto směru hodně nahrávala kandidátům z velkých, nejlidnatějších států Unie (Německo, pak Francie, Itálie), a tím pádem by nějakou vyváženost moci mezi většími a menšími státy nepřinesla. Naopak by ji mohla i ještě zhoršit. Taky zcela prakticky, kampaňovat na předsedu EK v celé EU a oslovovat voliče na mítincích v jejich rodných jazycích je počin spíše z žánru politické fantasy. Z tohoto důvodu o to více jsem zastáncem větší projekce vůle voličů skrz větší pravomoci Evropského parlamentu (viz otázka výše).", "9" : "Ve vybraných, těch nejdůležitějších oblastech, zejména strategického a bezpečnostního významu, jsem pro rozhodování kvalifikovanou většinou, tak aby se s právem veta přestalo handlovat a vydírat. Taky se tím zvýší akceschopnost EU. " }, "familyName" : "Štěrba", "id" : "41", "name" : "Albert Štěrba", "slug" : "41", "votes" : { "1" : 0, "10" : -1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : -1, "20" : -1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : 1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : 1 } }, { "comments" : { "1" : "Ideální by bylo, aby si státy samy mohly rozhodnout, jakou pomoc v této situaci poskytnou - jestli přímo přijmou žadatele o azyl, přispějí adekvátní částku více zasaženým zemím nebo například vyšlou své zaměstnance pomáhat do zemí, kde je to potřeba. Zatížení by se tak rovnoměrně rozprostřelo, ale metodu by si mohly státy vybrat.", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "Odebrání statusu kandidátské země vidím jako poslední možnost po neúspěšné snaze řešit tyto problémy jinak. Určitě by však neměly do té doby pokračovat přístupová jednání a čerpání dotací.", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "Za mě by kvóty měly být až následné řešení po vyčerpání jiných mechanismů podpory žen ve vedení společností a na kandidátních listinách.", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "Ano mělo, ale 1) za mě ne odrůdy odolné např. proti Roundupu, což by zvyšovalo jeho použití a to nechceme, 2) současné podmínky mi přijdou příliš striktní a 3) je rozdíl mezi klasickými GMO technikami a nově rozvíjející se např. CRISPR modifikací, která je o dost jednodušší a tím pádem i bezpečnější co se týká nežádoucích efektů", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Skopalíková", "id" : "42", "name" : "Jana Skopalíková", "slug" : "42", "votes" : { "1" : 0, "10" : 1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 0, "21" : -1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : 0, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 0, "31" : -1, "4" : -1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Ctím subsidiaritu států, každý ví, jaké má možnosti a jak dokáže pracovat inkluzivně a dostatečně s imigranty. Nejsem zastánce plošných kvót či nekonsensuálních rozhodnutí. ", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "pokud bude Ukrajina splňovat kriteria vstupu", "19" : "", "2" : "Každý stát má nastaven vlastní systém podpory, sociální práce, vzdělávání, pracovního trhu a podpory zaměstnanosti. Nelze plošně nastavovat kriteria v rozličných prostředích. ", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "nastavit její podmínky je velmi komplikované", "3" : "Společná evropská armáda je důležitá a je rozvíjena. V rámci vojenské spolupráce tuto funkci zastává NATO, což je dostatečná a adekvátní forma spolupráce, obzvlášť v okamžiku, kdy se rozšíří na všechny členské státy EU. ", "30" : "", "31" : "", "4" : "Situace ohledně vnějších hranic EU se v posledních letech razantně vyvíií a dle toho by se měla vyvíjet také konkrétní činnost a kompetence Frontexu. V tuto chvíli by se měla tedy primárně činnost Frontexu nastavit podle aktuální situace a vývoje v této oblasti, poté se můžeme bavit o změně kompetencí. ", "5" : "Začněme nejprve s diskuzí, jak by bylo možné a vhodné zajistit dostatečnou obeznámenost s problémem, jaký typ problémů či otázek by referendum mělo rozhodovat.", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Hoffmannová", "id" : "43", "name" : "Andrea Hoffmannová", "slug" : "43", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : -1, "20" : -1, "21" : 0, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : 1, "26" : 1, "27" : 1, "28" : 1, "29" : 0, "3" : -1, "30" : -1, "31" : -1, "4" : 0, "5" : 0, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Žadatelé o azyl by měli být rozmísťováni tam, kam sami chtějí jít. Nedává mi velký smysl je rozřadit rovnoměrně, na základě nějakého klíče, proti jejich vůli. Když nebudou chtít žadatelé k nám, ale například do Německa, nebo Francie, tak si tam stejně jednou cestu najdou.", "10" : "Ano, ale pouze v tom nejkrajnějším případě. Volil bych raději cestu osekávání evropských zdrojů.", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "Ano, pokud Ukrajina splní nutné podmínky. Myslím si, že do roku 2035 na to budou mít spoustu času. Bylo by to politicky a bezpečnostně velmi dobré jak pro Ukrajinu, tak pro EU.", "19" : "Spíše politicky", "2" : "\tKaždý stát má jiné podmínky, za kterých může/chce žadatele přijmout. Toto rozhodování bych nechal na jednotlivých státech.", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "\tAno měla. Možnosti toho jak má taková armáda vypadat jsou stále ještě otevřené, protože neexistuje žádný konkrétní návrh. Osobně moc nerozumím tomu, když někdo tvrdí, že vytvořením Evropské armády budou zanikat ty národní. Přikláním se k myšlence společné evropské armády, která by existovala mimo struktury armád národních. Zároveň by však byla s ostatními armádami v úzké spolupráci. Tato armáda by mohla fungovat jako pohotovostní a bezpečnostní pojistka. Přesnější podoba takovéto armády však musí být definována napříč členskými státy EU. Proč je taková armáda \"nutná\"? Jak jsem již předestřel, tak tato armáda nemusí být největší armádou v Evropě. Stačí, když bude ze začátku tvořena pouze menšími pohotovostními oddíly. V dnešní době, kdy několik kandidátů na prezidenta USA tvrdí, že NATO je \"přežitek\" a část americké veřejnosti začíná pochybovat o této organizaci, tak je na místě, aby měla Evropa malou část bezpečnostních sil, které může využívat pro svou bezpečnost.", "30" : "", "31" : "", "4" : "Ano měla. Zejména z toho důvodu, aby pomohla konkrétním členským státům chránit vnější hranice schengenu.", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Jiří Knotek", "id" : "44", "name" : "Jiří Knotek", "slug" : "44", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 0, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 0, "18" : 1, "19" : 1, "2" : -1, "20" : 1, "21" : 0, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 0, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : 0, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "Je otázka, jak daleko Maďarsko může zajít, vyloučení pro mě aktuálně není představitelné, ale kdoví. ", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Klusová", "id" : "47", "name" : "Zuzana Klusová", "slug" : "47", "votes" : { "1" : -1, "10" : 0, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : -1, "20" : 0, "21" : -1, "22" : 0, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : -1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Nechala bych na rozhodnutí členských států, o kolik žadatelů o azyl se mohou postarat.", "10" : "Maďarsko ukázalo také v probíhající ruské invazi na Ukrajinu svůj zájem, když blokovalo svým právem veta zavedení potřebných sankcí proti Rusku.", "11" : "Nahradíme je hybridy, diesely, elektromobily i automobily na vodík. Musíme vystoupit ze své komfortní zóny a pro přírodu i pro sebe něco udělat. Je ekologicky neúnosné, že některé rodiny užívají dokonce tolik aut, kolik mají členů rodiny na spalovací motor. ", "12" : "Cílem je přejít od zemního plynu k obnovitelným a nízkouhlíkovým druhům plynu do roku 2030 a využívat je v EU. (Balíček Fit for 55 = snížení skleníkových plynů nejméně o 55%. Musíme se zcela odpoutat od závislosti na dodávkách z Ruska a myslet na geopolitickou bezpečnost a intenzívně pracovat na dostupných alternativách obnovitelných zdrojů. Musíme pokračovat v úsporách energie. Vedle debat a konferencí především konkrétně konat. ", "13" : "Podle World Nuclear Association bylo k 1. 1. 2022 438 jaderných reaktorů, ve výstavbě a plánovaných jich je dalších 154. Potřeba uranu, který je vyčerpatelnou surovinou jako ropa, zpochybňuje zařazení jaderné energie mezi trvale udržitelné zdroje. Chápu výhody jaderné energie, ale jaderný odpad vnímám jako velké riziko zejména pro budoucí generace. ", "14" : "Považuji však za důležité sledovat a kontrolovat jejich efektivní využití pro rozvoj regionů a návratnost investic.", "15" : "Euro podpoří ekonomickou stabilitu celé Evropy. Přijetím eura by českým podnikatelům klesly náklady na pojištění výkyvů kurzu, přilákali bychom zahraniční investory a české akcie by se staly atraktivnějšími. Euro by usnadnilo cestování a studium v zahraničí.", "16" : "Dotace mají být určeny pro střední a malé společnosti. ", "17" : "", "18" : "Přeju Ukrajině, aby se stala součástí EU, ale je ve válce, proto je to nyní nerealistické. Možná později. Nemá pro to podmínky a otázkou je, kdy bude připravena dodržet přísné podmínky vstupu do EU, které platí pro každého člena. Vnímám jako problém nakládání s dotacemi a veřejnými financemi obecně na Ukrajině. Před válkou i v době války se Ukrajina potýkala s korupčními skandály desítek vysokých úředníků. ", "19" : "Pomoc by měla být cílená, adresná. Pokud skutečně dochází k přivlastnění pomoci zločineckými strukturami, pak je taková pomoc kontraproduktivní a jde o plýtvání financemi i úsilím.", "2" : "Přísnější jednotné podmínky.", "20" : "Nejde o politicky a ekonomicky stabilní zemi s demokratickým systémem, právní stát, fungující tržní hospodářství. Turci dali najevo znovuzvolením Erdogana do čela státu po dvaceti letech, že o demokracii nestojí.", "21" : "Považuji za zásadní mít kontrolu nad bezpečnostními riziky v každé členské zemi.", "22" : "", "23" : "Chceme podporovat tvořivost a ne jí bránit. Současná lhůta je nepřijatelná. Je nutné tuto dobu zkrátit. Desetiletá ochrana by mohla být dostatečná. ", "24" : "", "25" : "", "26" : "Je součástí svobod každého občana EU. ", "27" : "Jsem pro vytváření rovných příležitostí pro všechna pohlaví. ", "28" : "", "29" : "ANO i NE. Mám obavu ze zneužití z různých důvodů a zájmů.", "3" : "Chápu, že by EU měla být obranyschopnější. Jsme členy NATO. Obrana státu zajišťuje jeho svrchovanost, územní celistvost, principů demokracie a právního státu, ochrany života obyvatel a jejich majetku před napadením. Je to výsostné právo každého státu. ", "30" : "Pochybuji o dopadech na lidské zdraví a život. Potlačují jiné variace osiv používaná po mnoho let. Mohou způsobovat vyšší riziko alergií, rizikový poměr toxinů v plodině, zvyšovat potřebu používání pesticidů a herbicidů. ", "31" : "Lidé mají právo vědět, co konzumují. Mají právo na informace, znát složení a původ potravin. Stále je situace nepřehledná při používání přídatných látek v potravinářství pro konzervaci, barvení, látek označených E s tří až čtyřmístným kódem a dalších. Některé z těchto látek mohou být i kancerogenní.", "4" : "Agentura Frontex, která je financovaná EU, by měla posílit své pravomoce k zesílení ochrany vnějších hranic Schenghenu.", "5" : "Není to realistické bez znalosti dostupných potřebných informací a schopnosti občanů se rozhodovat tak, aby takové rozhodnutí bylo přínosem pro celou společnost. Byl by to nerovný boj správných řešení proti populistickým.", "6" : "Podle Listiny základních práv a svobod - každý má právo svobodně vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem či jinak a právo na informace. Cílem porušování svobody tisku je ovlivňování a manipulace myšlení, názorů a přesvědčení občanů. Konkrétně Maďarsko.", "7" : "Každý členský stát má svá specifika a s ohledem na ně má vytvářet zákony a na jejich vymahatelnost také dohlížet.", "8" : "Je volen EP po evropských volbách. Přímá volba by předpokládala, že Evropané mají dostatek informací o kandidátkách a kandidátech na předsedu EK, aby se mohli objektivně rozhodovat. ", "9" : "Kvalifikovaná většina vede k efektivnějšímu jednání než právo veta. Podmínka jednomyslnosti zužuje rozsah společné politiky a znemožňuje EU hrát roli odpovídající významu a síle. Malé sobecké Maďarsko blokovalo svým právem veta zavedení potřebných sankcí proti Rusku a tím mu umožnilo si pohrávat s EU. Vůči EU jako celku by si to nemohlo dovolit. " }, "familyName" : "Tichá", "id" : "48", "name" : "Eva Tichá", "slug" : "48", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 0, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 0, "18" : 0, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : 1, "26" : 1, "27" : 0, "28" : 1, "29" : 0, "3" : 0, "30" : 0, "31" : 1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : -1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Tichák", "id" : "56", "name" : "Viktor Tichák", "slug" : "56", "votes" : { "1" : 0, "10" : -1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : -1, "18" : 0, "19" : 1, "2" : 1, "20" : -1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : 0, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 0, "3" : -1, "30" : -1, "31" : -1, "4" : -1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : 0 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Břížďala", "id" : "63", "name" : "Jan Břížďala", "slug" : "63", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : -1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : -1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 0, "29" : -1, "3" : -1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : -1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : 1 } }, { "comments" : { "1" : "Primárně je potřeba řešit problém migrace v místě vzniku. Ale v případech, kdy už jsou lidé v pohybu, je potřeba zajistit že žádný stát nebude neúměrně zatížen péčí o žadatele. Vytváří to pak celou škálu nepříjemných problémů, které nakonec v nějaké podobě dopadnou i na nás.", "10" : "Stačí jim odebrat veškeré příspěvky z rozpočtu EU a odebrat jim možnost ovlivnit politiku EU, dokud nezjednají nápravu. Maďarsko se snad jednou vrátí na cestou demokracie a pak se může rychle znovu zapojit. Nevidím potřebu je pak nutit absolvovat znovu celé cvičení s žádostí o členství", "11" : "Je to riskantní, protože ještě nemáme uspokojivě vyřešené technologie, které spalovací auta budou muset nahradit.\n\nJe to ale nezbytné, protože jinak budeme odkládat řešení závislosti na fosilních zdrojích paliv tak dlouho, až bude pozdě.", "12" : "Bohužel plyn zatím potřebujeme, dokud nebude k dispozici lepší zdroj energie. Upřímně doufám že to bude dřív než v roce 2050.", "13" : "Aktuálně se jedná o zdroj energie, který v poměru k vyprodukované energii produkuje minimum odpadu, byť velmi nebezpečného. Je to nejlepší způsob, jak si koupit čas na hledání čistých zdrojů energie.", "14" : "Sociální soudržnost je klíčem k udržení bezpečné a spokojené společnosti. I když peněz není nazbyt, tohle je důležitá oblast a mělo by se především zefektivnit čerpání a kontrola nad korektním použitím prostředků. Omezování objemu prostředků by byla chyba.", "15" : "Čím dřív splníme kritéria a přijmeme Euro, tím lépe.", "16" : "S výjimkou hodně inovativních a zároveň nákladných technologií, které by malé společnosti neměly sílu uvést v život.", "17" : "Za uvedených podmínek (zejména snížení přímých plateb států) ano.", "18" : "Jakmile Ukrajina splní podmínky, měla by se stát členem. Kromě bezpečnostního hlediska je na místě i hledisko ekonomické, kdy poválečná obnova za intenzivní asistence států EU bude prospěšná pro všechny zúčastněné.", "19" : "Afriku jsme drasticky podcenili a EU by se měla velmi věnovat tomu, aby státy v Africe byly stabilní a abychom si s nimi vytvořili silné ekonomické vazby. Jinak to udělá někdo jiný (a už i dělá).", "2" : "Azyl není pracovní vízum. Myslím si že by bylo vhodné sjednotit rozhodování o tom, kdo má na azyl nárok. Na členských státech pak ponechat, jak se konkrétně postarají o žadatele a o ty, kterým nárok bude přiznán.", "20" : "Turecko zatím nectí hodnoty, na kterých jsou demokratické státy vystavěny. Dokud se to nezmění, nemá smysl se o jejich vstupu bavit.", "21" : "Nemyslím že tohle lze přenést na celoevropskou úroveň, bude chybět detailní znalost prostředí v dané zemi. Ale mohou tam být jiné podoby posílení kontroly, které budou představovat pro členské země cenný vstup do rozhodování.", "22" : "Nejspíš nebude možné se jich vzdát úplně, ale rozhodně by neměla být na Rusku jakkoliv závislá a neměli bychom Rusku dodávat pokročilé (a jakkoliv zneužitelné) technologie.", "23" : "", "24" : "", "25" : "Myslím, že každý takový pokus představuje zásah do soukromí všech, aby nepřinesl skoro nic, co bylo původním cílem. Osoby páchající trestnou činnost si najdou jiný způsob, jak ji páchat mimo dohled odpovědných orgánů a zůstane jen to narušení soukromí obyčejných lidí.", "26" : "", "27" : "Jakákoliv diskriminace je špatně. Nedostatek žen v politice nebo kdekoliv jinde je nutno řešit jinak - podporou, sdílením dobré praxe, tím že exponované osoby jdou příkladem při obsazování svých týmů apod.", "28" : "", "29" : "Bojím se zneužití zejména u starších lidí, jejichž schopnost takovou věc rozhodnout už může být narušena nebo takových, kteří mohou snáze podlehnout systematickému tlaku okolí. Ale přesto si myslím že by to mělo být legální.", "3" : "NATO v současné podobě hodně závisí na příspěvku USA. Považoval bych za vhodnější, pokud by státy EU vystupovaly v rámci NATO jako jeden silný hráč a tím bylo možné lépe adresovat problém, že obrana Evropy zatím přílíš závisí na ochotě USA se na ní podílet - tím, že budeme budovat společnou armádu, která bude fungovat jako náš společný \"vklad\" do NATO.", "30" : "Za přísných podmínek posouzení zdravotní nezávadnosti takových plodin a důkladného sledování téhož, jakmile začnou být pěstovány. Určení těch podmínek bych nechal na odbornících.", "31" : "Důležitější mi ovšem přijde sjednotit kvalitu jednotlivých výrobků napříč státy EU.", "4" : "I přes nedostatky a chyby odkazované v kritickém článku považuju ochranu vnějších hranic za něco, co musí státy EU řešit společně. Individuální řešení ochrany vnějších hranic dohromady s volným pohybem osob uvnitř hranic států EU je natolik složitý problém, že nemůže být řešen uspokojivě.", "5" : "Existují otázky natolik závažné, aby se natolik dotýkaly všech Evropanů, že ospravedlní referendum. Ale bohužel by byly rozhodovány na základě emocí a pod tlakem manipulací. Voliči by v takovém případě nedělali informované rozhodnutí (alespoň většina ne) a snaha vyvolat referendum by byla oblíbenou hrou populistů a extremistů.", "6" : "", "7" : "Nemožnost navrhovat vlastní legislativu činí z EP jako celku velmi neflexibilní instituci - co nepodchytí sama Rada, to se musí prosazovat skrze ni složitou cestou. Jednoznačně pro.", "8" : "Přímá volba by z toho udělala soutěž popularity a zvyšovala frustraci malých států, pro jejichž kandidáty a kandidátky by bylo velmi těžké uspět. V prvním kole by většina občanů volila svého kandidáta či kandidátku a tím pádem bychom redukovali předsednictví na volbu \"Francie nebo Německo\"", "9" : "Musí být ale zachována nějaká forma ochrany zájmů menších zemí, aby nedocházelo k bezohlednému převálcování malých zemí těmi velkými" }, "familyName" : "Hora", "id" : "65", "name" : "Jan Hora", "slug" : "65", "votes" : { "1" : 1, "10" : -1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 0, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : 1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Rovnoměrně nedává smysl, země jsou různé, mají různé možnosti, příležitosti, nálady, vůle. Je mi bližcí koncept \"povinné solidarity\", teď buď přijímat, nebo se obdobně adekvátně zapojit finančně nebo jinými kapacitami dle vůle samotného státu. ", "10" : "", "11" : "Evropa má na to dávat si takovéhle ambiciózní cíle. O dostupnost automobilů se tolik nebojím ,jako spíš o nedostatečnou podpůrnou infrastrukturu nebo její přílišnou monopolizaci. ", "12" : "Není potřeba podporovat Putinovu válku. Zemní plyn je přijatelné menší zlo při přechodu na obnovitelné zdroje nebo jádro, ale nevidím potřebu ho nějak extra podporovat. O mnoho lepší než uhlí není. ", "13" : "", "14" : "Peníze do koheze musí následovat kvalitní kontrola a ochrana před zenužívání místními mafiány a agrobarony, ale jsou potřeba. ", "15" : "Velmi, ale teda to je spíš otázka do státní politiky.", "16" : "", "17" : "", "18" : "Přeju a doufám, že co nejdříve válka skončí a bude možno pracovat na reformách potřebných pro vstup. Když budou splněny, super, když ne, klidně počkejme trochu déle. ", "19" : "Jestli chceme jakkoli zvládnout migrační vlny způsobené nejen konflikty, ale i klimatem, tak tohle budou klíčové investice do naší bezpečnosti.", "2" : "Jsme vázáni stejným mezinárodním právem, ty podmínky stejně fakticky nemůžou být zas tak jiný, Sjednocení by to usnadnilo, více by šla i mezinárodní kooperace (protože by naše úřady řešily stejné podmínky jako třeba německé, tak se můžeme navzájem učit či inspirovat) a stejně máme Shengen.", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "Na takhle vágně položenou otázku nedokážu dát odpověd. Nejsem proti nějakým dodatečným formálním požadavků na podobu kandidátky, přeci jen třeba do senátu nám navíc dodatečný požadavek na věk nevadí, ale třeba dost jsem proti povinnému zipu (což bývá pro někoho to jediné, co si představí pod pojmem kvóty) nebo požadavkům na výsledek (třeba že by muselo být aspoň 40 % sněmovny naplněno méně zastoupeným pohlavím).", "28" : "", "29" : "", "3" : "Těžko říct, co přesně znamená \"společná vojenská armáda\", to je spíš myšlenka než plán, ale státy už teď vojensky spolupracují a společně se účastní misí, takže nevidím důvodu to nepodporovat dále.", "30" : "", "31" : "boj za pomazánové máslo je sice kvalitní meme, ale nastavování standardů kvality potravin a tedy potírání klamavé reklamy je dobro ", "4" : "Obecně spíše ano, ale v blízké době je u Frontexu hlavně potřeba vyjasnit vztahy a spolupráci mezi nimi a národními složkami a zavést více transparence a monitoringu do samotné organizace. ", "5" : "Samozřejmě záleží o čem by bylo možné v takovém referendu rozhodovat a jak to technicky provést aby to nebylo extrémně náročné a drahé, ale jsem pro tím směrem směřovat.", "6" : "", "7" : "", "8" : "Podporuju přímou volbu prezidenta, protože podporuju prezidenta jako trochu spíše osobu na symboliku, diplomacii a hodnotové směřování země. Předseda EK je mnohem politicky náročnější a \"úředničtější\" pozice.", "9" : "" }, "familyName" : "Guth Jarkovský", "id" : "68", "name" : "Tomáš Guth Jarkovský", "slug" : "68", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : 0, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Sejrková", "id" : "69", "name" : "Olga Sejrková", "slug" : "69", "votes" : { "1" : 1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : -1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : 1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : -1, "31" : -1, "4" : -1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : 1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "Záleží však na skutečnosti, jak se Ukrajina vypořádá s poválečnou obnovou a s vnitřními problémy (korupce atd.).", "19" : "", "2" : "", "20" : "Je však nutné vést s Tureckem dialog, například ohledně ratifikace přistoupení Švédska do NATO či ohledně finanční stability Turecka a kvality demoracie.", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Jiroušek", "id" : "80", "name" : "Filip Jiroušek", "slug" : "80", "votes" : { "1" : 1, "10" : -1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : -1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : 1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : -1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Kopřiva", "id" : "89", "name" : "František Kopřiva", "slug" : "89", "votes" : { "1" : 1, "10" : -1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : -1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : 1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Holomčík Leitnerová", "id" : "96", "name" : "Jana Holomčík Leitnerová", "slug" : "96", "votes" : { "1" : 1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : -1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : 1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Martinová", "id" : "97", "name" : "Marta Martinová", "slug" : "97", "votes" : { "1" : 1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : -1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : 1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : -1, "30" : -1, "31" : -1, "4" : -1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Je nutné zohlednit přání samotných žadatelů, na druhou stranu je třeba podpořit ty členské státy (finančně, materiálně, personálně), které přijímají více žadatelů o azyl než jiné. Je třeba mít jednotný evropský postoj k migrační politice a soubor opatření, která budou migrační vlny \"řídit\". Též je potřeba mít stanovený strop, není možné pomoci úplně všem.", "10" : "", "11" : "", "12" : "Speciálně pro naši zemi je to velmi důležité, protože máme velmi omezené zdroje pro výrobu obnovitelné energie.", "13" : "Zatím ano, než budou dovyvinuty zdroje obnovitelné energie, které budou schopné pokrývat celou naši spotřebu.", "14" : "Kohezní politika, byť je někdy zneužívána, je dobrým nástrojem pro snižování ekonomických rozdílů mezi členskými státy. Působí prointegračně.", "15" : "Přijetí eura je pro mě zásadní, je velká škoda, že se to zatím u nás nepodařilo politicky prosadit. Ekonomicky bychom si to již mohli dovolit dávno a celkově by to velmi prospělo stabilitě podnikatelského prostředí, i např. trhu hypoték.", "16" : "Absolutně ne, pokud chceme rozjet nová ekonomická odvětví, která nyní nejsou zisková, potřebujeme dotace a to i do velkých firem. Např. rozvoj vodíkové mobility, ale i elektromobility - jejich infrastruktury se bez dotací neobejde a malé ani střední firmy by to nedokázaly a to nejen v ČR.", "17" : "Další celoevropský příjem do evropského rozpočtu by byl užitečný.", "18" : "Ale bude to velmi složité. Bude třeba změnit primární právo EU - Smlouvu o EU a Smlouvu o fungování EU.", "19" : "", "2" : "Podmínky pro udělení azylu se měly být co nejvíce jednotné.", "20" : "Turecko není a nebude evropský stát navíc ani neleží většinou svého území na evropském kontinentu.", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "Podporuji rovné zastoupení mužů a žen, pokud je představen a zaveden soubor jiných opatření pro podporu žen např. v konkrétní firmě, nebo politické straně, pak kvóty nebudou třeba, zatím však žádné takové soubory neexistují, proto mohou kvóty být jednoduchým, dočasným opatřením, než se smýšlení celé společnosti proměnní a ženy budou více zastoupeny, podporovány a respektovány.", "28" : "", "29" : "Příliš se obávám jejího zneužití.", "3" : "Současná bezpečnostní situace ve světe ukazuje, že je třeba dále posilovat společnou obrannou politiku EU. Spoléhat pouze na NATO nelze.", "30" : "GMO je v jiných částech světa povoleno a z těchto částí světa k nám potraviny přicházejí. Proto tímto zákazem přicházíme o konkurenceschopnost. GMO s sebou nenese žádná zdravotní rizika.", "31" : "Shledávám tyto normy užitečné.", "4" : "Jako vnitrozemský stát se u nás málo mluví o ochraně/obraně vnějších hranic EU. Např. na hranice Řecka s Tureckem jsou v permanenci vyšší desítky tisíc vojáků. Rozhodně je třeba v této věci postupovat více koordinovaně a společně.", "5" : "", "6" : "", "7" : "Pravomoc navrhovat zákony má na úrovni EU pouze Evropská komise. V praxi však Komise nevymýšlí sama a v 99% případů reaguje na \"poptávku\" po tématu. Systém mi tedy nepřijde nijak zablokovaný a EP má již teď, byť neformálně, možnost ovlivnit jaká legislativa vzniká. Jsem pro co nejvíce přehledný a jednoduchý systém, což se o současném systému přijímání legislativy na úrovni EU říci úplně nedá, proto bych ho nyní ještě více nekomplikovala.", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Nislerová", "id" : "99", "name" : "Tereza Nislerová", "slug" : "99", "votes" : { "1" : -1, "10" : -1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : -1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : 1, "26" : 0, "27" : 0, "28" : 1, "29" : -1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : -1, "8" : -1, "9" : 1 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "Za podmínky splnění přístupových kritérií. ", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Adamec", "id" : "101", "name" : "Vítězslav Adamec", "slug" : "101", "votes" : { "1" : 0, "10" : 1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : -1, "16" : 1, "17" : 1, "18" : 1, "19" : 1, "2" : -1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 0, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : -1, "28" : 1, "29" : 0, "3" : 0, "30" : 1, "31" : 1, "4" : -1, "5" : 1, "6" : 1, "7" : 1, "8" : -1, "9" : -1 } }, { "comments" : { "1" : "Vzhledem k tomu, že se mohou uprchlíci v rámci EU volně pohybovat, budou si vybírat země dle vlastního uvážení.", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Hažlinská", "id" : "102", "name" : "Veronika Hažlinská", "slug" : "102", "votes" : { "1" : 0, "10" : 1, "11" : 1, "12" : -1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 0, "18" : 1, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : 1, "28" : 1, "29" : 1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : -1, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : -1, "8" : -1, "9" : 0 } }, { "comments" : { "1" : "", "10" : "", "11" : "", "12" : "", "13" : "", "14" : "", "15" : "", "16" : "", "17" : "", "18" : "Je velká otázka, zda Ukrajina dokáže splnit všechny podmínky přijetí do této doby. \n", "19" : "", "2" : "", "20" : "", "21" : "", "22" : "", "23" : "", "24" : "", "25" : "", "26" : "", "27" : "", "28" : "", "29" : "", "3" : "", "30" : "", "31" : "", "4" : "", "5" : "", "6" : "", "7" : "", "8" : "", "9" : "" }, "familyName" : "Kudláčková", "id" : "103", "name" : "Zuzana Kudláčková ", "slug" : "103", "votes" : { "1" : -1, "10" : 1, "11" : 1, "12" : 1, "13" : 1, "14" : -1, "15" : 1, "16" : 1, "17" : 0, "18" : 0, "19" : 1, "2" : 1, "20" : 1, "21" : 1, "22" : 1, "23" : 1, "24" : 1, "25" : -1, "26" : 1, "27" : 0, "28" : 1, "29" : -1, "3" : 1, "30" : 1, "31" : 0, "4" : 1, "5" : -1, "6" : 1, "7" : -1, "8" : -1, "9" : -1 } } ]